L'Oréal - Rio de Janeiro (Rio de Janeiro e Região, Brasil)
Descrição da vaga
- Definir e implementar as diretrizes de comunicação científica para a Marca segundo as orientações estratégicas das Áreas de Pesquisa e Comunicação Internacional, de modo a atender os objetivos comerciais da Marca / Divisão.
- Elaborar uma visão estratégica para a comunicação científica da marca, desenvolver e disponibilizar às subsidiárias mensagens, recursos e ferramentas adequados às interfaces com: dermatologista, equipe de visita médica, RP, esteticistas e marketing.
- Prover apoio e aconselhamento à Marca em relação a todas as questões relativas à comunicação científica
- Trabalhar na coordenação de protocolos de estudos clínicos, trazendo sugestões nesse domínio.
- Decidir entre as restrições da Pesquisa e as solicitações das equipes de Marketing quanto à segurança para a Marca e, ao mesmo tempo, apoiar a inovação de produtos
- Validar todas as mensagens científicas geradas pelas equipes de Marketing
- Desenvolver e gerenciar as relações com líderes de opinião e especialistas da comunidade científica para atender à estratégia de marca
- Selecionar e organizar / participar de grandes eventos científicos nacionais ou internacionais / congressos para desenvolver o relacionamento médico e a visibilidade da marca
- Ativar,publicação de artigos científicos, posters e estudos clínicos locais.
- Recrutar, desenvolver e gerenciar equipe. Desenvolver competências e know-how dentro da equipe
- Treinar os Visitadores Médicos e marketing para os produtos da marca e serviços relacionados.
- Treinar esteticistas para o business profissional e futuramente treinar uma esteticista para realizar esse trabalho.
- Implementar programas de treinamento globais ou personalizados para cada grade do ciclo e membros da equipe
- Participar no desenvolvimento de novas ações de formação
- Contribuir para o aumento da venda de nossos produtos junto com a estratégia de marca
- Acompanhar a concorrência, tendências de mercado estético
Descrição da empresa
L'Oréal is world leader in beauty products.
Created in 1909 by Eugène Schueller, a visionary chemist with a tremendous entrepreneurial instinct. For the past century, L'Oréal has pursued a tireless quest: respond to desire for well-being of millions of men and women and give every person the right to beauty by making it accessible.
L'Oréal key numbers (2011):
- €20.34 billion consolidated sales
- 613 patents registered in 2011
- across 130 countries
- 68,900 employees
- L'Oréal has been recognized by the Ethisphere Institute as one of the "World's Most
Ethical Companies"
- L'Oréal has been recognized one of the 50 "Most Admired Companies" by Fortune
Magazine for 2010
- L'Oréal has been recognized one of the 50 most attractive employers by Universum
for 2010
L'Oréal reaches out across 27 international brands and operates across 5 different Divisions:
- Consumer Products: high technology products at competitive price distributed through mass-market retailing channels
- Professional Products: Portfolio of brands that meet the requirements of hair salons
- Luxury Products: Prestigious brands which offer customers products and premium service in department store, speciality stores and travel retail outlets
- Active Cosmetics: Dermo-cosmetics products sold in pharmacies and specialist retailers and supported by advice from pharmacists and dermatologists
- The Body Shop: naturally inspired and fairly traded products sold in Body Shop stores throughout the world
Created in 1909 by Eugène Schueller, a visionary chemist with a tremendous entrepreneurial instinct. For the past century, L'Oréal has pursued a tireless quest: respond to desire for well-being of millions of men and women and give every person the right to beauty by making it accessible.
L'Oréal key numbers (2011):
- €20.34 billion consolidated sales
- 613 patents registered in 2011
- across 130 countries
- 68,900 employees
- L'Oréal has been recognized by the Ethisphere Institute as one of the "World's Most
Ethical Companies"
- L'Oréal has been recognized one of the 50 "Most Admired Companies" by Fortune
Magazine for 2010
- L'Oréal has been recognized one of the 50 most attractive employers by Universum
for 2010
L'Oréal reaches out across 27 international brands and operates across 5 different Divisions:
- Consumer Products: high technology products at competitive price distributed through mass-market retailing channels
- Professional Products: Portfolio of brands that meet the requirements of hair salons
- Luxury Products: Prestigious brands which offer customers products and premium service in department store, speciality stores and travel retail outlets
- Active Cosmetics: Dermo-cosmetics products sold in pharmacies and specialist retailers and supported by advice from pharmacists and dermatologists
- The Body Shop: naturally inspired and fairly traded products sold in Body Shop stores throughout the world
Informações adicionais
- Publicado:
- 9 de julho de 2012
- Tipo:
- Tempo integral
- Experiência:
- Pleno-sênior
- Funções:
- Outro
- Setores:
- Bens de consumo
- Código da vaga:
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